zrsa
zrsa

Dla wytwórców

Rekomendowanym sposobem składania wszelkich dokumentów do Zarządcy Rozliczeń S.A. jest ich przesłanie w postaci elektronicznej, opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 września 2016 roku o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (tj. Dz.U. 2020 r., poz. 1173), a w przypadku jego braku, profilem zaufanym*,  na adresy wymienione w zakładce Kontakt.

*szczegóły dotyczące profilu zaufanego dostępne na stronie: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany

Zarządca Rozliczeń S.A. udostępnił nową wersję (4.2) Instrukcji Rozliczeń Ujemnego Salda (IRUS) wraz załącznikami.

W celu usprawnienia procesu rejestracji Wytwórców i Instalacji Instrukcja została uzupełniona o zapisy regulujące formę i sposób składania dokumentów wymaganych do rejestracji (punkt 8.3). Prosimy o składanie dokumentów rejestrowych w formie elektronicznej z wykorzystaniem zaktualizowanych formularzy. z wykorzystaniem formularzy ustalonych w załącznikach do Instrukcji na adres: kancelaria@zrsa.com.pl

Wnioski o pokrycie ujemnego salda (OZE) lub korekty wniosków można składać (punkt 8.1-8.2 IRUS):

  • Za pośrednictwem Portalu internetowego – wniosek wówczas ma status ZŁOŻONY (str. 9 Instrukcji Użytkownika Portalu)
  • W postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym z wykorzystanie formularza stanowiącego załącznik nr 2 do IRUS, zamieszczonego poniżej w plikach do pobrania, na adres kancelaria@zrsa.com.pl
  • W przypadku braku możliwości skorzystania z w/w rozwiązań, możliwe jest złożenie oryginałów w postaci papierowej za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej.

Wnioski o pokrycie ujemnego salda należy przekazywać do operatora rozliczeń energii odnawialnej (Zarządcy Rozliczeń S.A.) w terminie 15 dni po zakończeniu miesiąca (termin ustawowy). Wnioski złożone po terminie ustawowym pozostaną bez rozpatrzenia. Termin na złożenie wniosku jest nieprzekraczalny. W przypadku gdy pierwszy wniosek o pokrycie ujemnego salda dla danego okresu rozliczeniowego został złożony w terminie ustawowym, ale z powodu błędów lub braków został rozpatrzony negatywnie, termin ustawowy dla poprawionego i złożonego ponownie wniosku za ten okres uznaje się za zachowany.

Termin na złożenie wniosku o pokrycie ujemnego salda tj. 15 dzień po zakończeniu miesiąca rozliczeniowego, w przypadku gdy przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, upływa dnia następnego, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą (zgodnie z art. 115 Kodeksu cywilnego) (pytanie 7 OZE-FAQ najczęściej powtarzające się pytania od wytwórców).

W przypadku konieczności złożenia korekty do wniosku, szczegółowa informacja dotycząca podstawy rozpatrzenia korekty została zamieszczona w pytaniu 30 OZE-FAQ najczęściej powtarzające się pytania od wytwórców.

Pliki do pobrania:

Informacje o ilości energii elektrycznej, które należy podawać w sprawozdaniach wytwórców i sprzedawców zobowiązanych.

 

Dla sprzedawców

czytaj więcej...

Dla wytwórców

czytaj więcej...

Wypłaty OZE

czytaj więcej...

FAQ

czytaj więcej...

Kontakt ws. OZE:

tel.: +48 22 422 37 70
e-mail: oze@zrsa.pl